Fransız psikiyatrist Leuret, deliliğin ahlaki tedavisi üzerine kaleme aldığı tarihli eserinde, hastalarından birini nasıl tedavi ettiğini —ve tabii, ona sorarsanız, iyileştirdiğini— anlatır. Bir sabah Bay A. Ona tüm hezeyanlarını en ince ayrıntısına kadar anlattırır. Hekim suyu kapatır; sorguya ara verilmiştir. Deliyim, bütün bunlar delilikti. Akıl hastalığından mustarip bir insana deli olduğunu kabul ettirmek geleneksel terapide çok eski bir yöntemdir. Leuret, hastasını düşüncelerinin yanlış ya da mantıksız olduğuna ikna etmeye çalışmaz. Bay A. Varsayımı şuydu: hasta doğruyu kabul ettiğinde ve deli olduğunu söylediğinde, bir gerçeklik olarak delilik yok oluyordu. Demek ki burada performatif söz ediminin tersi söz konusu. Olumlama, konuşan öznede, tam da o olumlamayı doğru kılan gerçekliği yok etmektedir. Bu tuhaf ama yaygın uygulamada, söylemin ve öznelliğin hakikatine ilişkin nasıl bir anlayış varsayılmaktadır? Sadece uzmanların ilgisini çekecek bir konuya bu kadar dikkat gösterme gerekçemi açıklamak için bir adım geri gitmem lazım. Yani felsefe, tüm bilginin temelinin ve anlamlandırma ilkesinin anlamlı özneye dayandığını göstermeyi görev bellemişti. Tabii bu arada politik konjonktürü de hesaba katmamız lazım. Savaşların, katliamların, despotizmin anlamsızlığı göz önüne alındığında, kendi varoluşsal seçimlerine anlam vermek bireysel özneye düşüyor olmalıydı. Fakat savaştan sonra ortaya çıkan fırsat ve mesafeyle birlikte, özne felsefesine ağırlık vermek bu kadar tartışmasız görünmemeye başladı. O güne dek saklı kalan kuramsal paradokslardan kaçmak artık mümkün değildi. Bu bilinç felsefesi, paradoksal biçimde, bir bilgi felsefesi, bilhassa da bilimsel bilgi felsefesi kurmakta başarısız olmuştu. Üstelik, bu anlam felsefesi, kurucu anlamlandırma mekanizmalarını ve anlam sistemlerinin yapısını hesaba katmayı da ihmal etmişti. Birinci yol, anlam sistemlerinin çözümlenmesi olarak, göstergebilim olarak nesnel bilgi kuramıydı. Bu, mantıkçı pozitivizmin güzergâhıydı. İkincisi, dilbilimdeki psikanaliz ve antropoloji okulunun tuttuğu yoldu — bunların hepsini yapısalcılık kategorisi altında toplayabiliriz. Ben Filozofların Seks Içeren Sözleri iki yola da girmedim. Burada şunu kati olarak söyleyeyim, ben yapısalcı değilim, ve utanarak itiraf ediyorum ki analitik felsefeci de değilim. Kimse kusursuz değil. Ben başka bir yönü keşfetmeye çalıştım. Filozofların Seks Içeren Sözleri ve kültürel bir gerçeklik olarak modern öznenin soykütüğüne bakarak özne felsefesi yolundan çıkmaya çalıştım. Öznenin tarihsel ve kültürel bir gerçeklik olması, nihayetinde değişmeye açık olduğu anlamına gelir ki bu politik açıdan önemlidir. Bu genel tasarıda ilerlemenin iki yolu vardır. Birincisi, modern kuramsal inşalara bakarak, genel itibarıyla özneyle ilgilenmektir. Bu yöntemle, konuşan, yaşayan, çalışan bir varlık olarak özneyi ele alan Bir diğer yol da, belirli öznelerin bilgi ve tahakküm nesneleri haline geldiği akıl hastanesi, hapishane gibi kurumlarda rastlanan pratiğe dönük anlayışları incelemektir. Benim derdim, öznenin kendi hakkında yarattığı kavrama biçimlerini incelemekti. Fakat bu meseleye el attıktan sonra birkaç noktada fikrimi değiştirmek zorunda kaldım. Burada bir özeleştiri yapayım. Yani, üretim teknikleri, anlamlandırma veya iletişim teknikleri, ve tahakküm teknikleri.
Sanata Dair Özlü Sözler - 4 | Gallerymak Antik Yunan entelektüellerinin, elitlerinin “Aşk felsefesi”ni merkeze alan, aşka, sevgiye, güzelliğe övgüler içeren diyaloglarının yer aldığı. Bunu engellemek için cinsel birleşmeler sözlü ve yazılı yasalarla düzenlenmelidir. Sokrates'in önerisi, cinselliğin evlilik yoluyla kurumsallaştırılması ve dini. Cinsellikle İlgili Şaşırtıcı Bilgiler ve DüşüncelerBu soruyu, biraz minder dışına kaçarak yanıtlama olanağı vardır. Ki meret hemen çarpıp, sohbetin sabaha ermesine çelme takmasın. Bu süreçte, çağdaş bilimin dört önemli niteliği oluşmuştur: çeşitlilik, süreklilik, yenilik ve ayıklanma. Bir ad, bir lakap, bir işaret, yalın bir sözden başka bir şey değil. Ancak yazının bir bölümü, bu adrese aktif link verme şartıyla kullanılabilir. İşte burada olan da o, tek fark hikayeyi ikinizin oluşturacak olması.
son eklenen yazılar
Foucault, çalışmaya başladığı dönemde “arzulayan insan” “ilkesinin” hem Hıristiyanlığın ten deneyimini, hem modern dönemde cinselliğin düşünülme. Antik Yunan entelektüellerinin, elitlerinin “Aşk felsefesi”ni merkeze alan, aşka, sevgiye, güzelliğe övgüler içeren diyaloglarının yer aldığı. (diyete uygun gibi, ne dersiniz?) ♢ Haftada en az bir kez seks yapmak; bir erkeğin kalp hastalığı riskini %30 ve diyabeti %40 azaltabilir. Sokrates'in önerisi, cinselliğin evlilik yoluyla kurumsallaştırılması ve dini. Bunu engellemek için cinsel birleşmeler sözlü ve yazılı yasalarla düzenlenmelidir.Bu dönemde sanat artık bir taklit, temsil, süsleme olarak değil de, yaşamı en temel varoluşuna indirgeyen, çıplak bırakan, teşhir eden bir hafriyat veya kazı çalışması olarak anlaşılır a. Dürzilerin inançsal ilkelerinin yalnızca bir tür inisiyasyondan geçmiş kendi mezhep üyelerine açıklanan gizler olması nedeniyle, inanç ve öğretileri tam olarak bilinmemekle beraber Musevilik, Hristiyanlık ve İslamiyet karışımı bir uzlaşımcı sentez gibi değerlendirilmektedir. Biri dinî bir argüman , diğeri seküler zemine oturmuş bir eleştiridir. Bu tekniği birkaç kez denedikten sonra artık yukarıdaki giriş cümlesine ihtiyacın kalmayacak ve sen direkt vurucu bir biçimde mesajlaşmaya başlayabileceksin. Druidler savaşlardan uzak kalırlar ve başkaları gibi savaş vergisi vermezler. Adem cennette üremek istediğinde, bunu diyelim toprağa tohum ekermiş gibi, kontrollü biçimde yapabiliyordu. Alıntı s. Kendi eylemlerimizin ahlaki özneleri olarak nasıl kurduk? Bu onun öz güvenini kırar ve demoralize olmasına sebep olur. Buysa karanlık saçan sömürücülerin ölesiye korktukları bir şeydir". Devlet yerine işbirliğinin doğuracağı dernekler ve bu derneklerin birleşmesiyle meydana gelen federasyonlar kurulmalıdır. Leuret, hastasını düşüncelerinin yanlış ya da mantıksız olduğuna ikna etmeye çalışmaz. Mandarin, İngilizce'den sonra dünyada en çok insanın konuştuğu dil. Seks, inançtır. İkinci sebebi ise kurmuş oldukları erkekleri tahrik eden cümlelerin karşıdaki kişilerin gizli fantezilerine ve seks güdülerine hitap ediyor olması. Bir Druid töreninin en güzel betimlemesini Plinus vermektedir. Nesnel gerçekliğin insandaki yansıtıcısıdır. Ve bir tanrıça, bir tanrıyı başka bir tanrı ile aldatıyor! İnsansal girişkenlik Fr. İşte Öznellik ve Hakikat bu geçiş ânına işaret eder. Metafizik düşünme dizgesi içinde yer alan idealizme göre de bilinç, maddeden ayrı ve bağımsız bir güçtür. Aslında karşıdaki insanın zihni ve bedeni üzerinde mutlak hakimiyet kurmak için duyulan arzudan ibarettir. Bundan sonra karşılıklı soru- yanıtlarla, tartışma konusu kavram çeşitli açılardan ele alınır, açımlanır. Ardından onun bir aksiyon seçmesi için onu harekete geçirecek bir cümle seçmen gerekiyor Şunu unutma, asla eğreti duracak şeyler söylememelisin. Bu bir varsayımdır. Demek ki cinsellikten çok, doğru yaşama dairdi. Delilik, hastalık, suç örneklerinde de dile getirilen deli, hasta, suçlu öznenin hakikatidir, ama dışarıdan, başka biri tarafından dile getirilir: Delilik, hastalık veya suçtan söz eden kişinin, deli, hasta veya suçlu olmadığı ölçüde doğru bir söylem tutturması mümkündür. Her ne kadar bugün varılan noktada insanın kendi çıkarları uğruna kökünü kurutamayacağı canlı türü hemen hemen yok gibi olsa da insanın kendisinin de bir canlı türü olduğu unutulmamalıdır. Yapay zekâ tercih ve şans faktörünü ortadan kaldırıyor, bu da insan olmanın anlamını değiştirmek demek oluyor…. Ayrıca ateizm, Tanrının var olup olmadığı sorusunu karşılıksız bırakan, bu sorunun yanıtsız ya da yanıtlanamaz olduğunu savunan agnostizimden ayrılır. Kendini gerçekleştirmesi için ikinci bir alan gerekir, bu da doğadır.