JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it. Search DSpace. This Collection. Seks Ve Sinema Makale sinemasında lezbiyen stereotipinin temsili. Author Gürkan, Hasan Ozan, Rengin. Metadata Show full item record. Abstract Popüler bir Seks Ve Sinema Makale iletişim aracı olarak sinema, toplumun cinsel kimliklere olan genel anlayışını etkilemektedir. Toplumsal gerçeklik ile sinema arasındaki karşılıklı ilişkiden yola çıkarak, Türkiye filmlerinde temsil edilen lezbiyen kimliğinin sosyal bağlamda öneminin ne olduğu sorusunun yanıtı, bu çalışma kapsamında aranmaktadır. Bu makale, toplum içerisinde kendi cinsel kimliklerini lezbiyen olarak ifade eden kadın cinsiyetinin, sinema filmlerinde temsiline ve genel anlamda bu tasvirlerin alımı üzerine odaklanmaktadır. Çalışmada, son dönem Türkiye sinemasında lezbiyen cinsel kimliğinin temsilinin nasıl olduğu, temsil edilen bu karakterlerin gerçeklik ile olan ilişkisi ve yılı öncesi çekilen Türkiye filmleri ile yılı sonrası çekilen Türkiye filmlerindeki lezbiyen karakterlerin temsili arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların neler olduğu cevapları araştırılan başlıca sorulardır. Bu araştırmada örneklem içerisinde yer alan filmler, toplum bilimsel analiz yöntemi ile incelenmektedir. Türkiye sinemasında öncesi filmler ile sonrası filmler arasında lezbiyen temsili kıyaslaması yapıldığında, öncelikle çok fazla sayıda filmde lezbiyen karakterlerin olmadığını söylemek mümkündür. Özellikle 'lı yıllardaki filmlerin Haremde Dört Kadın, Ver Elini İstanbul, Gramofon Avrat hemen her birinde lezbiyen ilişkiye sadece dolaylı bakışlar atılmıştır. Source Erciyes İletişim Dergisi. Volume 4. Issue 4. Policy Guide Contact. Login Register. View Google Analytics Statistics. DSpace Arel :. DSpace 6.
Kurgu » Makale » SlRADıŞı CİNSEL YAŞANTlLARıMIZ VE SİNEMAMIZ Lars Von Trier'in “Dogma” klasiği olan Idioterne (Geri. Bu makalede Yeni Kuir Sinema ile Üçüncü Sinema arasındaki ortaklığa işaret eden “defolu sinema” (fla- wed cinema) kavramı ile Kürt sineması. Sinema sanatında işlenen cinsellik teması bu dışavurumcu tavrın bir uzantısıdır. Feminist Sinema - FeministBellekBut opting out of some of these cookies may affect your browsing experience. Bunun yerine çeşitli tanımlardan ve yer yer birbirlerinden farklılaşan bakış açılarından söz edebiliriz. Toplumsal gerçeklik ile sinema arasındaki karşılıklı ilişkiden yola çıkarak, Türkiye filmlerinde temsil edilen lezbiyen kimliğinin sosyal bağlamda öneminin ne olduğu sorusunun yanıtı, bu çalışma kapsamında aranmaktadır. O halde feminist bir sinemanın yalnızca toplumsal cinsiyet rejimini sorgulamakla yetinmediğini; bununla beraber beyazlık perdesini ve bir o kadar heteronormatif perdeyi de sorguladığını ve bütün bu sorgulama alanlarıyla ilişkili yeni söylemsel hatlar, yeni görme biçimleri inşa ettiğini söyleyebiliriz. Baydar,
Bilimkurgu Kulübü sitesinden daha fazla şey keşfedin
Bu makalede Yeni Kuir Sinema ile Üçüncü Sinema arasındaki ortaklığa işaret eden “defolu sinema” (fla- wed cinema) kavramı ile Kürt sineması. Sinema sanatında işlenen cinsellik teması bu dışavurumcu tavrın bir uzantısıdır. Bu makale, toplum içerisinde kendi cinsel kimliklerini lezbiyen olarak ifade eden kadın cinsiyetinin, sinema filmlerinde temsiline ve genel anlamda bu. Lars Von Trier'in “Dogma” klasiği olan Idioterne (Geri. Utanç: Ayrıcalıklı Bir Seks Bağımlısı · Steve McQueen, Utanç'ta seks bağımlılığı üzerinden modern hayat ve kapitalizm eleştirisine soyunuyor.Buna göre bu filmler bir taraftan eril bakışı sorgularlar ama öte taraftan da bu bakışı yeniden üretirler. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing. Aksine bu tür yapımlarda karşılaştığımız ana unsur, kadının ataerkil dünya içindeki yeri ve bu dünyada kendi tavrını ortaya koyarak özgürce yaşadığı cinselliğidir. Dünya tarihinde ve dahi günümüzde, kadınlara karşı geliştirilen kısıtlayıcı ve baskıcı tutumların, sadece az gelişmiş toplumlarda değil, gelişmiş toplumlarda da yer aldığı görülüyor. Gören, sosyal baskının bireyleri yanlış yola itebileceği ve ailelerin çok övündükleri muhafazakârlığın, bir gün mutlaka ters tepeceği öngörüsünde bulunuyor. Filmin kurduğu distopik dünya içinde bu eleştiri tatmin edici olmakla birlikte, bir seyirci olarak durduğum ideolojik konumda filmle ilişkilenmemin önüne geçen bir şeyler olduğunu eklemek istiyorum. Başlı başına bir tür sinemasıdır ve günümüze değin bu türde birçok klasik eser verilmiştir. Baydar, Diğer bir ifadeyle bu filmlerin yukarıda çerçevesi çizilmeye çalışılan feminist sinema perspektifinden yeni bakışlar, yeni görme ve görülme biçimleri ürettiklerini savunabiliriz. Mutlu, E. Share Tweet. Koç, Çev. Türk Sineması Üzerine Yazılar. Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Tanilli, S. Sosyal Politika Açısından Küreselleşme. Esen, ş. Belli Çev. Francoeur Ed. Türk Sineması ve Popüler Kültür. Bir Terör Olarak Aşk. Search DSpace. Erotik sinema, porno sektöründen ayrı değerlendirilmesi gereken ve aralarındaki ayrımın yapılamaması nedeniyle de zaman zaman yanlış anlaşılan bir tür olmuştur. Çıplak olmaktaki amaç, kadın — erkek ayrımından kurtulup tek bir cinsin biçimine bürünmektir. Böylelikle sevişenler kapalı perdeleri aracılığıyla yine de ifşa edilmiş olsalar da, teşhir edilmezler. Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. Çocukların eğitim hayatlarının ilk yıllarında okutulan kitapları incelersek, onların kişiliklerinin ve hayata karşı olan bakışlarının şekillenmesinde etkili olan temel eğitim kitaplarının ataerkil bir bakış açısıyla yazılmış olduğunu; baba karakterinin patron, anne karakterinin ise itaatkâr olarak betimlendiğini görürüz. Source Erciyes İletişim Dergisi. This study evaluates the sexuality in the dimensions ofsociety and individual, besides it tries to observe "the unusual sexual life in the Turkish Cinema in s" as the major problem. Smelik bu tanımdan hareketle yönetmeni kadın olan her filmin feminist film olarak adlandırılamayacağına ama aynı zamanda erkek yönetmenler tarafından çekilen belirli filmlerin de feminist film kategorisi içerisinde değerlendirilebileceğine işaret eder.