On beş yaşında bir ergensiniz, sinemaya gitmişsiniz ve karşınıza bir afiş çıkıyor: Sex, Lies, and Videotape Merak etmeyeceğinizi söylemeyin… Dağıtımcı şirket Miramax da bu filmi pazarlarken fazlasıyla bilincindeymiş bunun. Oysa filmin adındaki ilk sözcükle harekete geçen izleyiciler arasında ne çok insan şaşırmış ya da hayal kırıklığına uğramıştır. Gerçek anlamda tek bir çıplak beden yoktur filmde çünkü, öyle ki neredeyse TRT bile bir sahnesini dahi kesmeden yayına sokabilirdi. Elbette diyaloglar hakkında aynı şeyleri söylemek mümkün değil. Birçok açıdan bambaşka bir filmdi gördüğüm, ancak o grenli siyah-beyaz görüntülerin duygusu hiç değişmemişti. Fakat işin ilginç yanı; Soderbergh, bu ilk filmin başarısının ardından, hayli abartılı gözükecek bir şekilde Welles ile gerçekten karşılaştırılmış. Yönetmen Soderbergh, Videotape öncesi ona yakın sayıda kısa filmi olduğunu ifade ediyor. Daha öncesinde, Louisiana Devlet Üniversitesi Eğitim Fakültesi dekanlığı yapmakta olan babasının da teşvikiyle, on beş yaşlarında okulun animasyon derslerine girmişliği var. Onlu yaşlarının başında karşılaştığı Five Easy PiecesScarecrow ve The Conversation gibi filmlerden çok etkilendiğini belirtiyor. Özellikle bunlardan ilk ikisi, Graham ve John arasındaki çatışmada slacker ve yuppie kendine yer bulmuş gibidir. Slackerlar, yerleşik ve kurumsal olandan uzak durarak bir tür kaçak hayatı yaşayan, otoriteler yerine kendi karar ve seçimlerine değer veren, çoğunlukla hareket halinde olan, bir yere varmak yerine yolda olmayı tercih eden bir grup. Graham bunu, çok az şeye bağlı kalmak adına tek anahtardan fazlasına sahip olmamak ve onu sürekli mobil durumda tutabilen arabasının önemine dair felsefesiyle açıklar. Bu konuda daha geniş bir açıklama için, sinemasal bir ansiklopedi olması niyetiyle Slacker filmine bakılabilir. Bu bakımdan S e x, Lies, and Videotape bağımsız filmler için en önemli milatlardan biri olarak kabul edilip onlara rol model oluyor. Tarantino ve Pulp Fiction olacaktır. Soderbergh çıkış noktası olarak bağımsızlığı seçmiş olsa da, sineması ilk uzun metrajından itibaren anaakım ile Yeni Hollywood arası bir yere yerleşiyor. Yönetmenin telaffuz ettiği ve etkilendiği birçok ismin bu anlayışın bir parçası olduğu görülür. Bu isimlere bakarak çekim ve anlatım teknikleri konusundaki bazı tercihlerinin nerelerden geldiğini anlamak mümkündür. Diyalogların bir önceki ve bir sonraki sahnelerin üzerine düşmesi fikri nereden geldi? Geçmiş deneyimleri inceleyip yeni bakış açıları ve estetik imkanlar edinmeye ilişkin sözlerdir bunlar. Sex, Lies, and Videotape tüm dünyada yeni bir soluk olarak kabul edilişini biraz da bu tür ziyaretlere borçlu olmalı. Sinema tarihine ismini büyük harflerle yazdırmış ustaların eserleri ile karşılaştırıldığında bu gerçekçi bir değerlendirme olabilir tabii, fakat filmin bir şekilde özel bir enerjiye sahip olduğu da söylenebilir. Bu açıdan, olaylar ve duygular belli ölçülerde sahici bir temele oturuyor. Seks Yalanları Film Analizi yönetmen de filmde sağlandığı düşünülen bütünlük duygusunun kendi kişiliğini dört ana karaktere bölüştürebilmesinden kaynaklanıyor olabileceğini söylüyor. Hatta filmin tonunu belirleyen, kahramanları hakkında yargılayıcı olmama halinin, kendi varlığına karşı acımasız olmama fikrine dayandığını itiraf ediyor. Sınırlı sayıda mekan, sınırlı sayıda karakter üzerine kurulmasına ve diyalog yoğun bir film olmasına rağmen Videotape oyuncaklı bir film. Bunu sağlayan; senaryo ve kurgusunun içindeki düşünce, duygu ve temaları karmaşık iç bağlantılarla birbirine örmüş olması. Film, her ne kadar sadece dört kişi etrafında dönse de Graham ile John, Graham ile Ann, Graham ile Cynthia, Ann ile Cynthia, Ann ile John ve John ile Cynthia arasında olabilecek tüm kombinasyonlarda karşılaştırmalar yapıyor. Buna rağmen iyi bölünmüş bir pasta gibi dengeli parçalardan oluşuyor. Biçimci tasarımının görünürlüğü, iki yıl sonra çektiği Kafka ölçüsünde değil belki ama, yine de obsesif seviyedeki titizliği göze çarpıyor. Ses tasarımı hakkındaki sorudan da sezinlenebileceği gibi, film aynı zamanda kimi sahnelerde, kurgu Seks Yalanları Film Analizi çalışılırken zaman çizgisindeki ses ve görüntülerin senkronunda bir kayma olmuşcasına düzenlenmiş. İkinci sahnenin diyalogları ilk sahnede, üçüncü sahnenin sesi dördüncü sahnede; şimdiki zamanın içine geçmiş zaman girmiş, belli bir andaki zamanın mekanına, sanki başka bir zamanın mekanı yerleşmiş. Böylece, bir yanıyla minimal bir özellik sergilerken, diğer yanıyla postmodern bir yapıda. Bu küçük, bağımsız film üstüne daha pek çok şey söylenebilir. Benimki sadece biraz daha…kişisel, galiba. Ann, filmin bir yerinde, Seks Yalanları Film Analizi karakterdeki kardeşini olumsuz bir vurgu ile dışa dönük ve gürültülü olarak tanımlar. Ancak filmin genel tonu hesaba katıldığında bu denge içe dönüklük lehine bozulur. İnsanı garip, tanımlanamaz bir duygu içine sevkeden ise; yazdıklarımın, bu yeniden ziyaretin bendeki yansımalarını belli ölçülerde aktarabilmişken, ilk ziyaretimdeki hislerime neredeyse hiç temas edememesi. Oysa, gerçekte bu yazıyı yazdıran; filmi yeniden ziyaretim değil, o ilk deneyimdi. Aradığım da o sanırım.
Sex, Lies and Videotape
sex, lies, and videotape: yeniden ziyaret – Bu Filmi Gördüm Ben Film, Cannes Film. There's no doubt that the film shows a lot of promise. The dialogue is sharp and functional, the lead actors are all good, and the direction is unusually astute. Film, korkulan bir kartel liderinin, gerçek benliğine dönme arzusunu ve bu süreçte karşılaştığı zorlukları anlatıyor. Sex, Lies and Videotape filmi için kullanýcý yorumlarý - escortucuzbayan.onlineThe dialogue is sharp and functional, the lead actors are all good, and the direction is unusually astute about concentrating our attention on the actors and what they say and not distracting us. Retrieve your password Please enter your username or email address to reset your password. Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. Film Önerileri. Fakat işin ilginç yanı; Soderbergh, bu ilk filmin başarısının ardından, hayli abartılı gözükecek bir şekilde Welles ile gerçekten karşılaştırılmış. Tüm oyuncular ve teknik ekip.
SEKS YALANLARI
Özet: Ann Milaney (Andie MacDowell) Louisiana eyaletinde rahat bir hayat süren genç bir kadındır. Film, korkulan bir kartel liderinin, gerçek benliğine dönme arzusunu ve bu süreçte karşılaştığı zorlukları anlatıyor. Film, cinsellik, ilişkiler ve dürüstlük üzerine yoğunlaşan karmaşık bir hikaye sunar. There's no doubt that the film shows a lot of promise. Baş karakterlerden John, karısı Ann ile mutsuz bir evlilik. Film, Cannes Film. Kocası John (Peter Gallagher) ise başarılı bir avukattır. The dialogue is sharp and functional, the lead actors are all good, and the direction is unusually astute.Gizlilik sözleşmesini oku. All fields are required. Blog İstatistikleri Bu isimlere bakarak çekim ve anlatım teknikleri konusundaki bazı tercihlerinin nerelerden geldiğini anlamak mümkündür. Yorumlar Yükleniyor Retrieve your password Please enter your username or email address to reset your password. Ses tasarımı hakkındaki sorudan da sezinlenebileceği gibi, film aynı zamanda kimi sahnelerde, kurgu programında çalışılırken zaman çizgisindeki ses ve görüntülerin senkronunda bir kayma olmuşcasına düzenlenmiş. Bunları Biliyor musunuz? Yazının tamamını oku. Lucky Fish How can Soderbergh already have such a deep understanding of human nature and obsessive behavior? Kabul Ediyorum Kabul Etmiyorum. Film Önerileri. Hidden Yapım formatı -. Takipçi 17 değerlendirmeler Takip Et! Fakat kendisi farkında olmasa da John, ANn'ın kendisinden genç kız kardeşi ile bir ilişki yaşamaktadır! Çerez Politikası sayfamız için tıklayınız. Manage consent. Andie MacDowell. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience. Ancak filmin genel tonu hesaba katıldığında bu denge içe dönüklük lehine bozulur. Yapım yılı But in spite of these virtues, and a gift for story telling that utilizes some effective sound and image overlaps which are especially prominent in the beginning of the film , Soderbergh's mise en scene is not especially new or inventive. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek bunların kullanımını kabul edersiniz. Haberler - Özel Dosyalar. Yönetmen Soderbergh, Videotape öncesi ona yakın sayıda kısa filmi olduğunu ifade ediyor. Sex, Lies and Videotape Orijinal Fragman. Bilge Ruhlar Çocuktur Ekin Tayman. Slackerlar, yerleşik ve kurumsal olandan uzak durarak bir tür kaçak hayatı yaşayan, otoriteler yerine kendi karar ve seçimlerine değer veren, çoğunlukla hareket halinde olan, bir yere varmak yerine yolda olmayı tercih eden bir grup.